Auto, kas var pilnībā mainīt ražošanu

Amerikāņu kompānija ‘Divergent Microfactories’ radījusi jaunu divvietīgu superauto ar nosaukumu ‘Blade’. Mašīna ir aprīkota ar 700 zirgspēku, 2.4 litru motoru, kas līdz ātrumam 100 km/h spēj ieskrieties nieka 2.2 sekundēs, un būtībā arī visādi citādi it kā neatšķirās no daudziem šobrīd tirgū esošajiem auto, izņemot kādu būtisku niansi – tā ir veidota, izmantojot 3D printerus.

Mašīnas pamatā ir speciāli šim projektam izgudrotas detaļas ar nosaukumu ‘node’, kas principā ir ar 3D printeri izdrukāti metāla savienojumi, kas satur kopā karkasu. Šai saturēšanai tiek izmantoti oglekļa šķiedras stieņi, ko var gan printēt ar 3D printeriem, gan radīt klasiskā veidā. ‘Node’ un stieņi ‘Blade’ padara īpaši vieglu, jo testi ir pierādījuši, ka superauto sver līdz pat 90% mazāk nekā parasti vāģi jeb aptuveni 630 kilogramus. Tajā pašā laikā, nav aizmirsta arī drošība – ‘Divergent Microfactories’ prototips izturības testos sevi ir pierādījis pat labāk, nekā lielākā daļa no pašlaik par drošākajām atzītajām mašīnām pasaulē.

Projekta idejas autors un vadītājs Kevins Cingers uzskata, ka ‘Blade’ ir pirmais solis uz pilnīgu revolūciju autoindustrijā. “Izpētot datus, atklājās, ka 90% no ar mašīnām saistītā piesārņojuma rodas to izstrādes procesā, nevis izmešu veidā uz ceļiem. Mēs piedāvājam vienkāršu, lētu un videi draudzīgu veidu, kā turpmāk būvēt auto. Pateicoties ‘node’, katras mašīnas būvei tiks izmantoti mazāk resursi, turklāt to ražosim, teju nemaz nepiesārņojot dabu. Šis efekts būs ilgstošs, jo braucamo niecīgais svars samazinās ceļu nolietojumu un degvielas patēriņu, bet pats labākais ir fakts, ka tas viss ir iespējams, neko nezaudējot braukšanas kvalitātes ziņā, kas būs vismaz tāda pati, kā ar jebkuru šobrīd esošo mašīnu.”

‘Blade’ šasija tiek veidota ar rokām, turklāt šis process aizņem vien pusstundu. Tā sver nepilnus 30 kilogramus, bet spēj nesalūzt pat frontālā sadursmē ar ātrumu 200 km/h. Interesants ir arī braucamā motora risinājums – dzinējs ar nosaukumu ‘Evo’ ir darbināms gan ar benzīnu, gan biobenzīnu, kas vēl vairāk palīdz uzsvērt zaļās idejas, pie viena samazinot arī svaru.

“‘Blade’ ir tikai pirmais solis, kas uzskatāmi parāda, kādas iespējas un perspektīvas ir šādiem projektiem. Mūsu pašu jauda ir saražot ap 10 tūkstošiem mašīnu gadā, bet ar to nebūs pietiekami, lai pilnībā izmainītu autoindustriju, tāpēc jau pavisam drīz sāksim pārdot atļaujas radīt ‘node’ arī citām mazajām mašīnbūves kompānijām. Šos mezglus var savienot visdažādākajā veidā, tāpēc cilvēka iztēle ir vienīgais ražošanas ierobežojums. Mūsu šasijas ir tik izturīgas, ka es nākamo mašīnu gribu veidot ar auduma karkasu – tā tāpat būs gana droša, lai brauktu pa ceļiem. Jau tagad redzu iespēju radīt konkrētam fermerim īpaši veidotu pikapu par aptuveni 2000 dolāriem. Un tas ir tikai sākums,” iespējas ieskicē Cingers.