Dažādas uzņēmēju viltības

1

Vīriešu uzvalku tirgošanas veikalu īpašnieks, alkstot lielākas peļņas pasūtīja izkalt tūkstoti dažādu monētu, kas bija līdzīgas dažādu valstu monētām un klātas ar platīnu, zeltu un sudrabu. Pārdevējs, iesaiņojot veikalā nopirkto uzvalku, slepus kādu no šīm monētām ielika žaktes kabatā.  Īpašnieks plānoja, ka pircējas vēlāk atrodot šo it kā dārgo monētu,  parādīs to radiniekiem, paziņām, darba kolēģiem un katrā ziņā noteikti minēs veikalu, kurā iepircies. Sākumā lāga neveicās, jo pirmajā mēnesī pārdošanas apjomi īpaši nemainījās. Taču jau nākamajā mēnesī tie pieauga 3,5 reizes!

2

Pagājušā gadsimta pašā sākumā krievu uzņēmējs Nikolajs Šustovs pieņēma darbā desmit stundetus, kuriem bija jāapstaigā Maskavas traktieri un tur jāprasa konjaks Šustov. Ja tāda nebija, studenti sarīkoja skandālus un izprovocēja kautiņus. Par to, protams, ātri izplatījās baumas, sāka rakstīt avīzēs, savukārt iedzīvotāji tādējādi uzzināja par jauno konjaka marku. Diezgan gudri vai ne? Nevienam man liekas, kas šāds neienāktu prātā.

3

ASV populāra restorānu tīkla īpašnieks mārketingam naudu allaž tērēja ļoti skopi. Neskatoties uz to, viņa restorānos vienmēr bija daudz klientu. Kā tas iespējams ? Ikreiz, atverot jaunu restorānu, viņš tajā rīkoja grandiozu pieņemšanu, uzaicinot piedalīties visus pilsētas frizierus. Viņi tur izklaidējās un gardi paēda, bet nākamajā dienā uz darbu devās lieliskā noskaņojumā.  Aprēķins visnotaļ pareizs. Patiešām – frizieri ikdienā kontaktējas ar daudz un dažādiem klientiem, tāpēc vēl vairākas nedēļas pēc restorāna atvēršanas ļoti labprāt izplata informāciju par lielisko ēdināšanas iestādi. Un tādējādi nu mērķis bija sasniegts.

4

Apģērbu ražotāji manipulē ar izmēriem.  Tā kā pieaug planētas iedzīvotāju vidējais  svars, apģērba ražotāji palielina tā fizisko izmērus, taču uz birkas atstāj tos pašus vecos izmēru rādītājus. Piemēram, Britānijā šodienas 14 izmēra sieviešu bikses jostas vietā ir par 10 centimetriem platākas nekā tas pats 14 izmērs pagājušā gadsimta 70 gados. Protams, nav grūti iedomāties motivāciju – tāda pieeja nodrošina sievietēm labsajūtu, radot ilūziju, ka viņām der tas pats izmērs, kurš derēja pirms vairākiem gadiem.

loading...