Auto kā ripojošs akumulators

1

Tehnika – Pēc Volvo rūpnīcā strādājošā zviedru inženiera Pēra Īvara Sellergrēna domām, lielajiem un smagajiem mašīnu akumulatoriem jāpaliek pagātnē. Trīsarpus gadu Sellergrēns un viņa kolēģi kopā ar britu zinātniekiem no Londonas Impērijas koledžas strādā pie akumulatora, kas būtu pilnībā integrēts pašā auto virsbūvē.

2

To veido kārtām salikta oglekļa šķiedra, nanobaterijas un superkondensatori, kas piešķirta virsbūves elementu forma, un ko pirms tam norūda krāsnī. Gatavai materiāls var aizstāt piemēram motora pārsegu, durvju paneļus un bagāžnieka durvis. Turklāt nonomateriāls vienlaikus ir vieglāks un izturīgāks nekā tērauds.

3

Padarīdams parasto akumulatoru lieku, tas ļauj gan ietaupīt mašīnā vietu, gan samazina masu. Vienlaikus šis materiāls spēj nodrošināt tik lielu jaunu, ka to var izmantot par enerģijas avotu elektromobiļos. Uzlādēts auto var veikt 130 kilometru bet mašīnas pašmasa samazinās par 15%. Diez gan iespaidīgi vai ne ?

4

Tātad, kas šajā visā tik īpašs? Itkā viss dzirdēts , bet kāpēc tad tāds jaunums? Nu iemesls pavisam vienkāršs, akumulatori sastāv no kārtām salikta oglekļa šķiedras, nanobaterijām un superkondensatoriem. Tai pat laikā virsbūves daļas – izlādējās, kad darbojas automašīnas elektromotori.

5 6

Šis nanomateriāls ļauj elektromobilim notievēt un samazināt tā kopējo masu no 10-25 procentiem, kas ļauj ievērojami zaudēt masu īpaši smagām mašīnām, kā piemēram džipi un visi lielie pikapi, nemaz nerunājot ja šādu tehnoloģiju izmantotu smagās mašīnas, lai gan, tuvākajā nākotnē, tas nav tālu un drīz arī smagajām mašīnām būs līdzīga iekārta, kas ļaujs ietaupīt kaudzi naudas.

7

Ar šo iebūvēto nanomateriālu durvīs, jumtos, bagāžnieka un motora pārsegos pēc pilnīgas uzlādes mašīna var nobraukt 130 kilometrus, kas ir diezgan iespaidīgi, jo mašīnā netiek ielikta papildus masa, jeb netiek ielikti smagie akumulatori, kas padara mašīnu vēl smagāku un beigās nekāda ekonomija tā, arī nesanāk.

Akumulatorus var uzlādēt, atgūstot bremzēšanas enerģiju vai pieslēdzot pie elektrības (220 V). Un tagad izskaidrošu kas tad ir superkondensators  – tas ir elektrisks komponents, kuru lieto, lai uzkrātu lādiņu elektriskajā shēmā. Tas ir daudz izturīgāks un energoefektīvāks nekā mūsdienu ražotāju akumulatori. Nu ko, cerēsim ka drīzumā šī tehnoloģija būs vairums mašīnās. Paldies tev Volvo 🙂

loading...