“Latvijas Pasta” vadītājs brīdina, ka no 1. Jūlija nāksies rēķināties jau ar pavisam citu realitāti!

Lai gan lielākā daļa uzņēmumu un firmu cer mazināt stingros ierobežojumus, pasta pakalpojumu sniedzēji gatavojas jauniem izaicinājumiem: tuvākajā nākotnē viņiem jāsaskaras ar jaunu realitāti: no 1. jūlija no no trešajām valstīm tiks aplikti ar muitas nodokli jau no pirmā centa.

Lai gan uzņēmums patlaban izbauda pirmās ziņas par ierobežojumiem, dzerot kafiju uz āra terases, Latvijas Pastam joprojām ir jānodrošina vismaz 15 kvadrātmetri vietas katram apmeklētājam, tāpēc pasta dzīve nav būtiski mainījusies – klienti joprojām Jāgaida ārpus telpām.

Turklāt, salīdzinot ar šī gada pirmajiem mēnešiem, ievērojami pieaudzis iekšzemes, īpaši beramo un starptautisko kravu pārvadājumu apjoms. Pašlaik noslogotākā pasta nodaļa saņem vairāk pasta nekā Ziemassvētku periodā. Tradicionāli Ziemassvētku laikā pasta skaits pārējā gadā parasti dubultojas.

Savukārt nepiegādātās mantas krāsies pastā, kavējot citu priekšmetu apstrādi un piegādi saņēmējam pēc iespējas ātrāk. Ir vairāki iemesli. Pirmkārt, sezonāli iemesli – sūtītāju aktivitātes pieaugums katra gada aprīļa otrajā pusē un maijā, kas sakrīt arī ar mazumtirdzniecības nozares izaugsmi.

Otrkārt, valdības maksātie pabalsti – 200 eiro veciem cilvēkiem un 500 eiro par bērnu ģimeni – veicina preču apriti. Nākamajā dienā mēs sajutām vietējo preču apriti. Bija laika nobīde, un tagad tā ietekmē arī starptautisko preču apriti.

Trešais faktors, kas ietekmē Latvijas Pasta darba slodzi, ir bažas par tuvāko nākotni – jau minētie jaunie noteikumi par preču muitošanu no trešām valstīm. Klienti, kuri bieži iepērkas un daudz iepērkas tiešsaistes veikalos trešās valstīs, tagad cenšas laicīgi iegādāties visu, ko vēlas. Tāpēc mēs esam aizņemti vairākās pasta nodaļās, piemēram, Ziemassvētkos, pat ja aiz loga ir pavasaris.

Šajā gadījumā mēs esam pagarinājuši darba laiku dažās pasta nodaļās ar vislielāko noslodzi, sestdien darbu jau sākušas 14 aktīvākās Rīgas pasta nodaļas.

Veiksmīgs eksperiments maija sākumā bija veiksmīgs: Lai samazinātu uzkrāto priekšmetu skaitu departamentā un paātrinātu priekšmetu piegādi, mēs 8. maiju paziņojām par piegādes dienu un aicinājām klientus apmeklēt tieši. Citi pakalpojumi nav pieejami.

Mēs arī turpinām attīstīt paku piegādes tīklu pasta nodaļās, iestādēs, kas atrodas netālu no filiālēm vai tirdzniecības centriem, lai klientiem visaktīvākajās filiālēs nebūtu jāizmanto pasta operatori, lai saņemtu viņu pakas.

Mēs arī apsveram vēl vienu novatorisku risinājumu – sūtījumu piegādes robotu ar ievērojami lielāku paku ietilpību, kuru mēs ceram detalizēti ieviest.

Avots

loading...