Vai šogad norisināsies Black Friday izpārdošana? Uzzini, kā iepirkties droši izpārdošanu laikā

Strauji tuvojas viena no gada lielākajām iepirkšanās dienām “Black Friday”, kuras laikā ir iespējams par patiesi izdevīgām cenām iegādāties visdažādākās preces. Šogad “Black Friday” norisināsies 27. novembrī, taču šis gads tirdzniecības uzņēmumiem būs īsts pārbaudījums. Kāpēc tā? Covid-19 globālā pandēmija būtiski ir ietekmējusi cilvēku iepirkšanās paradumus un līdzšinējās tirdzniecības uzņēmumu mārketinga stratēģijas. Aizvien vairāk un vairāk uzņēmumu ir pievērušies e-komercijai, ievērojami kāpinot pārdošanas apmērus tieši internetā. Vai tas nozīmē, ka šogad gaidāmi vēl izdevīgāki “Black Friday” piedāvājumi? Vai arī tomēr iepirkšanās maratons norisināsies ievērojami mazākos apmēros visā pasaulē? Arī Latvijā “Black Friday” kļūst aizvien populārāka, tāpēc ir noderīgi uzzināt, kā sagatavoties gada lielākajam iepirkšanās maratonam!

“Black Friday” un “Cyber Monday” norise visā pasaulē

“Black Friday” un “Cyber Monday” izpārdošanu norisi šogad ievērojami ietekmē globālās pandēmijas uzliktie ierobežojumi. Valstīs, kurās “Black Friday” iekrīt ārkārtas situācijas laikā, gada lielākajā iepirkšanās maratonā nepiedalīsies (vai piedalīsies daļēji) virkne tirdzniecības centru un veikalu, kuru darbība ir ierobežots. Tāpēc tieši šogad īpašu nozīmi  “Black Friday” un “Cyber Monday” ieņems tieši interneta veikali, sniedzot iespēju patērētājiem iegādāties interesējošās preces attālināti.  Savukārt, valstīs, kurās lielveikalu darbību neierobežo  ārkārtas situācija, tirdzniecības uzņēmumu uzdevums ir parūpēties ne tikai par iespaidīgām atlaidēm, bet arī pircēju drošību. Tiek minēts, ka, iespējams, tiks pagarināts izpārdošanas periods, ļaujot cilvēkiem izvēlēties sev piemērotāku laiku tirdzniecības centra apmeklējumam, tādējādi izvairoties no nevēlamas drūzmēšanās. Piemēram, veikalu tīkls “Wallmart” šogad ir izvēlējies “Black Friday” īstenot visu novembra mēnesi, solot vēl neredzētas atlaides. Tāpat šogad izpārdošanā sola piedalīsies arī naktsmāju rezervēšanas plaforma Booking un populārākās lidsabiedrības.

Kā iepirkties izdevīgi un droši “Black Friday” izpārdošanu laikā

Šis būs lielisks gads, lai interneta veikali piesaistītu aizvien vairāk pircēju tieši preču iegādei online. Liela daļa no mums noteikti izmantos iespēju, lai varētu, neizejot no mājām, iegādāties sen kārotas lietas ar ievērojamām atlaidēm. Neskatoties uz to, ka iepirkšanās internetā ir ērta un vienkārša, pircējiem ir jāpievērš uzmanība e-komercijas vietņu drošībai, lai izvairītos no nepatīkamiem starpgadījumiem. Savukārt e-komercijas vietnēm, ņemot vērā gaidāmo lietotāju pieplūdumu, ir jāspēj nodrošināt vietnes darbība īpaši augstas noslodzes apstākļos.

Viens no svarīgākajiem aspektiem ir pircēju datu drošība. Strauji augošajā e-komercijas pasaulē, pircēju datu drošības jautājumi nav nekas jauns. Uzņēmumi no visdažādākajām nozarēm ir attīstījuši sistēmas, kurs nodrošina visaugstāko datu drošību un konfidencialitāti. Virtuālie maciņi jeb finanšu rīki, mūzikas un filmu straumēšanas servisi vai online totalizators – tie ir tikai daži populārākie piemēri. Tāpēc pirms izvēlies veikt pirkumu konkrētā interneta veikalā, pārliecinies par šīs vietnes uzticamību un drošību, pārbaudot:

  • kādas maksāšanas iespējas piedāvā interneta veikals. Uzticami interneta veikali piedāvās plašas norēķinu iespējas, ieskaitot interneta banku, populārākās bankas kartes un naudas pārskaitījumu;
  • piegādes nosacījumus. Pārliecinies, vai interneta veikals nodrošina preču piegādi uz Latviju. Tas ir īpaši svarīgi, ja iepērcies ārzemju interneta veikalos;
  • pārbaudi informāciju par preces atgriešanas iespējām. Populārākie interneta veikali izpārdošanu laikā paildzina preču atgriešanas periodu, sniedzot pircējiem iespēju izvēlēties sev piemērotākos produktus;
  • pārbaudi atslēgas simbolu interneta vietnes adreses laukā – vai interneta vietne izmantots https:// protokolu, SSL sertifikātu. Atslēgas simbolam trūkstot, iepirkšanās konkrētajā vietnē var nebūt droša un uzticama;
  • slēptas izmaksas. Pievērs uzmanību izpārdošanas piedāvājumam un slēptajām izmaksām. Nereti reklāmas materiālos tiek izmantota informācijā par bezmaksas piegādēm, taču, veicot pirkumu, piegādes izmaksas tiek ieturētas.

Avots

loading...