Swedbank brīdina pilnīgi visus bankas klientus – “No kontiem pazūd pat tūkstoši!”

Pavisam noteikti jau esat dzirdējuši par to, ka visas Latvijas lielākās bankas jau vairākas reizes, pie tam varētu teikt, ka neskaitāmas reizes ir brīdinājušas par šo esošo situāciju. Viss turpinās jau ļoti ilgu laiku, taču esošā problema joprojām nav atrisināta un kā izrādās tas viss darbojas pārāk labi. Tieši tāpēc šāda tipa incidenti turpinas atkārtoties un visas bankas var tikai brīdināt savus klientus par esošo situāciju, lai netiktu pieķerti un nepazaudētu visu naudu, kas atrodas viņu kontā.

Kāds krāpnieks, kurš izlikās par bankas pārstāvji jeb darbinieku un izkrāpa no cilvēka 27 000 Eiro, kas ir neiedomājami milzīgas naudas summa, paziņoja valsts policija. Piemēram Rīgas Brasas rajonā tika saņemta ziņa no sievietes, ka viņas bankas kontā pazuduši 9000 Eiro. Mirkli vēlāk upure atklājusi, ka esošais cilvēks izteicies, kas strādā bankā un kārtīgi sievieti apvedis ap stūri.

Konkrētais krāpnieks apgalvojis, ka šīs sievietes bankas kontā esošajā brīdī tiek veiktas kādas nelikumīgas darbības. Lai to visu varētu nekavējoties pārtraukt, izsaucējai tika pieprasīts pieslēgums caur “SMART-ID”. Pavisam līdzīga informācija bija par krāpšanas gadījumu Zemgales iecirknī. Sievietei pazvanījusi kāda persona, kas runājusi krievu valodā, uzdodoties par Swedbank darbinieku, arī šajā situācijā apgalvoja, ka sievietes kontā notiek nelikumīgas darbības.

Lai konkrētās darbības varētu pārtraukt, personai paprasīja osaukt savas bankas kartes numuru, kā rezultātā tika izkrāpti veseli 2085 Eiro. Ļoti līdzīgs gadījums tika konstatēts vairākas dienas pēc, kad krāpniece no kādas iedzivotājas personas konta var teikt burtiski nozaga 16 148 Eiro. Jāņem vērā, ka pēdējā laikā šīs aktivitātes vispār nav mazinājušās un pat pieaug plašumā, jo krāpnieki redz, cik cilvēki ir neapdomīgi un dalās ar privātu informāciju. Izskatās, ka šī problēma tik drīz nemaz vēl netiks apkarota.

Valsts policija jau atkārtoti ir brīdinājusi par telefonkrāpnieku aktivitāti, proti, visbiežāk zvanītāji runā krievu valodā un uzdodas par banku darbiniekiem, cenšas izkrāpt interneta bankas pieejas datus, lietotājnumurus, paroles un tad grib, lai apstiprina caur autentifikācijas rīkiem, piemēram SMART-ID un PIN kodiem, ko nekad un nekādā gadījumā nedrīkst darīt.

Avots

loading...