Automašīnu riteņu diski

Automašīnu riteņu diski

Automašīnas riteņa disks ir metāliska detaļa, uz kuras tiek uzstādīta riepa. Parasti disks ietver tādus elementus kā loks, centrālais disks, stiprināšanas urbumi, spieķi, rumbas urbums, centra vāciņš, vārsta kāts. Ne visi riteņi ir piemēroti visām automašīnām, jo pastāv daudzi disku veidi:

1) pēc pielietojuma:

  • vieglajām automašīnām;
  • kravas automašīnām un smagajiem transportlīdzekļiem. Tie sastāv no vēl vairāk elementiem, un tiem ir raksturīga augsta izturība;
  • apvidus automašīnām. Parasti tie ir aprīkoti ar riepas sānu fiksāciju (beadlock), kas papildus piespiež riepas apmali.

2) pēc izmēriem:

  • pēc diametra, kas tiek mērīts collās. Sērijveida automašīnām parasti ir riteņu diski ar diametru no 14 līdz 19 collām. Luksusa, sporta automašīnām, apvidus automašīnām un 4×4 transportlīdzekļiem parasti ir lielāka izmēra riteņi;
  • pēc platuma. Šis skaitlis sakrīt ar riepas platumu. Platākas riepas nodrošina labāku saķeri ar ceļu;
  • pēc diska iznesuma. Tas ir attālums no riteņa centra līnijas līdz stiprinājuma virsmai;
  • pēc riteņa rumbas urbuma diametra mm.

3) pēc izgatavošanas materiāla:

  • tērauda;
  • alumīnija;
  • magnija;
  • titāna;
  • dažādu sakausējumu.

4) pēc skrūvju izvietojuma (urbumu centru aploces diametrs – PCD). Tas nosaka stiprināšanas urbumu daudzumu un iedomātā apļa diametru, kas iet caur visu caurumu centriem. Piemēram, 4×98 apzīmē 4 caurumus un 98 mm diametru.

5) pēc ražošanas metodes:

  • štancētie tērauda riteņu diski. Lētāko un smagāko disku veids.
  • lietie vieglmetāla sakausējuma riteņu diski. Šādiem diskiem ir mazs svars, un tiem var būt gandrīz jebkāda konstrukcija.
  • kaltie riteņu diski. Šiem diskiem ir augstāka izturība un pakļāvība nekā alumīnijam, tiem raksturīgs neliels svars.

Turklāt riteņa disks var būt klāts ar krāsu, piemēram, sudraba, melnu, baltu vai pat divkrāsu, tādējādi veidojot noteiktu stilu.

Nepareizi izvēlēts ritenis var pasliktināt automašīnas reakciju vai pat bojāt balstiekārtas elementus.

Bojāta diska dēļ bezkameras riepa nespēj uzturēt spiedienu, izraisot arī vibrācijas braukšanas laikā.

Galvenokārt, tas notiek pēc braukšanas pa zemas kvalitātes ceļiem, ceļu satiksmes negadījumiem utt. Vēl viens disku bojājumu iemesls ir mitruma un netīrumu iedarbība, kas izraisa abrazīvu nodilumu un koroziju.

Šajā vietnē izvēlieties automašīnai kvalitatīvas riepas un riteņus AUTODOC.LV 

loading...